احمد افروز: به تصویر کشیدن زلزله بم با آن همه رنج و دردی که بر مردمان آن دیار رفت بی شک کاری سخت است چرا که اگر حق مطلب ادا نشود جفا به تاریخ و آلام آسیب دیدگان آن فاجعه تلخ خواهد بود.

احمد فیلمی به کارگردانی ربیعی درباره ۲۴ ساعت ابتدایی وقوع زلزله بم و حضور شهید کاظمی در این منطقه و تلاش‌های وی برای کمک به مردم است.

هرچند قصه احمد برگرفته از واقعیت است اما چون اغلب آثار حاضر در جشنواره از کاستی‌های فیلمنامه‌ و طراحی یک سناریوی سینمایی جان دار رنج می‌برد.

شاید یکی از اشکالات در روایت این باشد که به جای پرداخت بیشتر به جنبه‌های شخصیتی قهرمان فیلم (که فیلم قرار است شخصیت او را به تصویر بکشد) سراغ تخریب دولت رفته و از هر فرصتی استفاده می‌کند تا دولت وقت را بی توجه به مساله بم نشان دهد چیزی شبیه عملکرد بنی صدر در قضیه خرمشهر.

احمد البته در بازیگری خوش درخشیده است حضور بازیگرانی چون تینو صالحی، توماج دانش بهزادی و ساره رشیدی از نقاط قوت فیلم است که باعث شده مخاطب با فیلم ارتباط حسی پیدا کند.

تمام فیلم در یک لوکیشن اتفاق می‌افتد و همبن مساله فیلم را در لبه خطرناک ملال آوری قرار می‌دهد اما فیلم‌ساز تلاش کرده با سکانس‌های کوتاه و سرعت بخشیدن به ریتم این مساله را تا حدودی حل کند.

انتهای مطلب

  • نویسنده : احمد افروز